Faq

Pytania? Chętnie na nie odpowiemy!

Na tej stronie będziemy publikować odpowiedzi na wszelkiej maści pytania jakie zadali nam Państwo telefonicznie lub poprzez e-mail, jak również te zasłyszane bezpośrednio w placówce. Dzięki takiej bazie wiedzy uzyskają Państwo wyczerpujące odpowiedzi na na wszystkie nurtujące kwestie.

Jeśli przedstawiona tu lista nie zawiera odpowiedzi na Państwa pytanie serdecznie zachęcamy do kontaktu poprzez stronę kontakt.

Aby zarejestrować się na wizytę w ramach NFZ muszą Państwo być objęci obowiązkowym ubezpieczeniem zdrowotnym co jest sprawdzane poprzez weryfikację Państwa numeru PESEL w bazie EWUŚ (Elektroniczna Weryfikacja Uprawnień Świadczeniobiorców). Drugim warunkiem jest posiadanie ważnego skierowania na leczenie specjalistyczne, które mogą uzyskać Państwo u swojego lekarza POZ (pierwszego kontaktu). Skierowanie musi zostać dostarczone do naszej placówki przed wyznaczeniem terminu wizyty, ale dla wygody naszych pacjentów umożliwiamy dostarczenie go w postaci skanu lub zdjęcia na nasz adres e-mailowy. Jeśli posiadają Państwo eSkierowanie, wówczas sytuacja jest jeszcze prostsza – wystarczy podać jego czterocyfrowy kod w trakcie telefonicznego umawiania wizyty.
Zgłaszając się na leczenie w ramach świadczeń NFZ są Państwo zobligowani do przedstawienia ważnego skierowania, które jest dokumentem wymaganym przy dostępie do świadczeń specjalistycznych. Co do zasady skierowanie nie posiada ścisłego terminu ważności, jest więc ważne tak długo, jak istnieją przesłanki wskazujące na potrzebę podjęcia działań diagnostycznych czy terapeutycznych. Co więcej, skierowanie jest potrzebne wyłącznie do rozpoczęcia leczenia – nie przedawnia się nawet, jeśli leczenie trwa wiele lat, jednak jest ważne tak długo jak jest to leczenie problemu, którego skierowanie dotyczyło. Jeśli mają Państwo wątpliwości czy posiadane skierowanie jest nadal ważne zachęcamy do kontaktu telefonicznego lub poprzez e-mail.
Badania krwi zlecone przez naszych lekarzy można wykonać bezpłatnie na Retkini w przychodniach: Artmedis (ul. Kusocińskiego 61), Aloes (ul. Hubala 1) oraz Rimed (ul. Rajdowa 8), a także w pozostałych punktach Diagnostyka na terenie Łodzi.
Pełna lista placówek dostępna jest na stronie internetowej firmy Diagnostyka:
https://www.diag.pl/katalogi/miasta-badania-krwi/lodz/
  • Rentgenodiagnostyka RTG (jama brzuszna, klatka piersiowa) – Pracownia Rentgenowska Promyczek (ul. Retkińska 127)
  • Urografia – Medyceusz Centra medyczne (ul. Bazarowa 9)

    Tak, w przypadku wizyty powtórnej (kontynuacja leczenia rozpoczętego w naszej placówce), szczególnie w sytuacjach, w których chodzi o wystawienie nowych recept lub skonsultowanie wyników badań istnieje możliwość zamówienia wizyty telefonicznej. Umawiając wizytę należy wyraźnie zaznaczyć, że ma to być telewizyta – nasz personel rezerwując termin udzieli informacji co do dnia i godziny, w którą lekarz podejmie próbę połączenia telefonicznego z pacjentem.

    Jeśli chodzi o oczekiwanie w placówce na zarezerwowaną wcześniej wizytę (każdy pacjent ma wyznaczoną precyzyjnie godzinę swojej wizyty) – czas oczekiwania wynosi na ogół od kilku do kilkunastu minut. Jeśli chodzi o wyznaczanie terminu wizyt to w większości przypadków umawiamy pacjentów na bieżąco – to znaczy zarówno do dermatologa jak i urologa możliwe jest wyznaczenie wizyty w bieżącym tygodniu. Okresowo czasy oczekiwania na wizyty u konkretnych lekarzy mogą być nieco dłuższe, co nie ma jednak wpływu na ogólną dostępność lekarzy wybranej specjalizacji (tj. czas oczekiwania na wizytę może być dłuższy w sytuacji, kiedy pacjent nalega aby odbyła się ona u konkretnego lekarza). Nasza przychodnia jest zobligowana do codziennego raportowania długości kolejek w Informatorze o Terminach leczenia NFZ pod adresem terminyleczenia.nfz.gov.pl.
    Umów się na wizytę już dziś

    42 689 95 87