Faq

Pytania? Chętnie na nie odpowiemy!

Na tej stronie będziemy publikować odpowiedzi na wszelkiej maści pytania jakie zadali nam Państwo telefonicznie lub poprzez e-mail, jak również te zasłyszane bezpośrednio w placówce. Dzięki takiej bazie wiedzy uzyskają Państwo wyczerpujące odpowiedzi na na wszystkie nurtujące kwestie.

Jeśli przedstawiona tu lista nie zawiera odpowiedzi na Państwa pytanie serdecznie zachęcamy do kontaktu poprzez stronę kontakt.

Ostatnia aktualizacja: 12/2022.

Aby umówić wizytę w ramach NFZ muszą Państwo być objęci obowiązkowym ubezpieczeniem zdrowotnym co jest sprawdzane poprzez weryfikację Państwa numeru PESEL w bazie EWUŚ (Elektroniczna Weryfikacja Uprawnień Świadczeniobiorców). Zarówno na wizytę u urologa i dermatologa wymagane jest skierowanie, które mogą uzyskać Państwo u swojego lekarza POZ (lekarza podstawowej opieki zdrowotnej – inaczej lekarz rodzinny lub lekarz pierwszego kontaktu). Skierowanie jest wymagane na etapie umawiania wizyty – najlepiej jeśli jest to skierowanie elektroniczne tzw. eSkierowanie, wówczas wystarczy podać jego czterocyfrowy kod dostępu w trakcie telefonicznego umawiania wizyty. W przypadku skierowania starego typu (np. ze szpitala) konieczne jest jego osobiste dostarczenie do przychodni.

Zgłaszając się na leczenie w ramach świadczeń NFZ są Państwo zobligowani do przedstawienia ważnego skierowania, które jest dokumentem wymaganym przy dostępie do świadczeń specjalistycznych. Co do zasady, skierowanie nie posiada ścisłego terminu ważności, jest więc ważne tak długo, jak istnieją przesłanki wskazujące na potrzebę podjęcia działań diagnostycznych czy terapeutycznych. Co więcej, skierowanie jest potrzebne wyłącznie do rozpoczęcia leczenia – nie przedawnia się nawet, jeśli leczenie trwa wiele lat, jednak jest ważne tak długo jak jest to leczenie problemu, którego skierowanie dotyczyło. Uznajemy, że leczenie trwa jeśli od ostatniej wizyty u lekarza specjalisty nie upłynęły 2 lata, w przeciwnym razie konieczne będzie uzyskanie nowego skierowania. Jeśli mają Państwo wątpliwości czy posiadane skierowanie jest nadal ważne zachęcamy do kontaktu telefonicznego lub poprzez e-mail.

Badania krwi i moczu zlecone przez naszych lekarzy można wykonać bezpłatnie na Retkini w przychodniach: Artmedis (ul. Kusocińskiego 61), Aloes (ul. Hubala 1) oraz w punkcie pobrań Diagnostyki (ul. Obywatelska 139), a także w pozostałych punktach Diagnostyka na terenie Łodzi.
Pełna lista placówek dostępna jest na stronie internetowej firmy Diagnostyka:
https://www.diag.pl/katalogi/miasta-badania-krwi/lodz/

  • Rentgenodiagnostyka RTG (jama brzuszna, klatka piersiowa) – Pracownia Rentgenowska Promyczek (ul. Retkińska 127, budynek kościoła)
  • USG jamy brzusznej – CM Retkińska (ul. Retkińska 127, budynek kościoła)
  • Badania o wyższym koszcie (rezonans magnetyczny, tomografia komputerowa, renoscyntygrafia) – wszystkie placówki, które posiadają podpisaną umowę z Narodowym Funduszem Zdrowia.

Tak, w przypadku wizyty powtórnej (kontynuacja leczenia rozpoczętego w naszej placówce), szczególnie w sytuacjach, w których chodzi o wystawienie nowych recept lub skonsultowanie wyników badań istnieje możliwość zamówienia wizyty telefonicznej. Umawiając wizytę należy wyraźnie zaznaczyć, że ma to być telewizyta – nasz personel rezerwując termin udzieli informacji co do dnia i godziny, w którą lekarz podejmie próbę połączenia telefonicznego z pacjentem.

Jeśli chodzi o oczekiwanie w placówce na zarezerwowaną wcześniej wizytę (każdy pacjent ma wyznaczoną precyzyjnie godzinę swojej wizyty) – czas oczekiwania wynosi na ogół do kilkunastu minut.
Jeśli chodzi o wyznaczanie terminu wizyt to w większości przypadków umawiamy pacjentów na bieżąco – to znaczy zarówno do dermatologa jak i urologa możliwe jest wyznaczenie wizyty w bieżącym tygodniu. Okresowo czasy oczekiwania na wizyty u konkretnych lekarzy mogą być nieco dłuższe, co nie ma jednak wpływu na ogólną dostępność lekarzy wybranej specjalizacji (tj. czas oczekiwania na wizytę może być dłuższy w sytuacji, kiedy pacjent nalega aby odbyła się ona u konkretnego lekarza). Nasza przychodnia jest zobligowana do codziennego raportowania długości kolejek w Informatorze o Terminach leczenia NFZ pod adresem terminyleczenia.nfz.gov.pl.

Tak, nasza przychodnia wysyła powiadomienie SMS o zbliżającej się wizycie. Zwykle jest ono wysyłane dnia poprzedzającego wizytę, w wybranych przypadkach może zostać wysłane w dniu wizyty rano. Uwaga: powiadomienie nie zawiera szczegółowej godziny Państwa wizyty, dlatego prosimy o zapisywanie tej informacji w momencie umawiania terminu.

Aby otrzymać kopię własnej dokumentacji medycznej dotyczącej leczenia w naszej placówce należy stawić się w naszej placówce z dokumentem tożsamości oraz wypełnić Wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej. Pracownicy naszej przychodni wykonają dla Państwa kopie dokumentacji i skontaktują się z Państwem, kiedy dokumenty będą gotowe do odbioru. Pierwszorazowe udostępnienie dokumentacji medycznej jest bezpłatne, w przypadku kolejnego wnioskowania obowiązują stawki zgodnie z ustawą.

Umów się na wizytę już dziś

42 689 95 87